Používame cookies

Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, zobrazení přizpůsobeného obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti. Více info

cs en
 

5 tipů, jak připravit Vaši nemovitost k prodeji

Přidáno: 6.5.2016

Určitě nemusíme nikomu z vás říkat, že každé prodávané zboží potřebuje při prodeji určitou péči, aby se prodalo co nejdříve a za co nejlepší cenu. A vy určitě chcete, aby se Vaše nemovitost líbila, že?

Jistě také víte, že kupující kupuje očima a pokud jej nemovitost vizuálně nezaujme, odchází hledat jinam, v horším případě ke konkurenci.

Jako příklad uvedu: Přijedete do obchodu s oblečením, kde je krásně čisto, ve vzduchu je vůně, hraje příjemná hudba, prodavačka se na Vás usmívá a oblečení je krásně poskládané nebo naaranžované na figurínách. Určitě se zde budete cítit dobře a poohlédnete se po něčem, co si koupíte. Ty samé vjemy podle kterých hodnotíte či koupíte nebo nekoupíte se opakují u každého druhu zboží, tedy iu nemovitostí tomu není jinak.

Kupující si vždy u kupované nemovitosti představuje, že tam bude žít on. Kupující nechce vidět na prohlídce nádobí ve dřezu, zbytky jídla na jídelním stole, desítky přípravků kolem vany, bundy a boty v předsíni a na zahradě neposečenou trávu. Prodávané nemovitosti v našich zeměpisných šířkách jsou z větší části v době prodeje obydleny prodávajícími a tito absolvují prohlídky potenciálních zájemců za tzv. . "Plného provozu".

Pojďme si spolu říci, jaká hlavní pravidla přípravy nemovitosti při prodeji platí při tak hodnotné věci, jakou bezpochyby Vaše nemovitost je.

Udělejme z Vaší nemovitosti v několika jednoduchých krocích žádané zboží, o které se budou klienti zajímat. Odborně se tento krok jmenuje Home staging.

Snažíme se pomáhat svým klientům s nemovitostmi ve všech ohledech a proto i Vy vše popsané berte jako doporučení pro Vás.

TIP 1 - UPRATOVÁNÍ INTERIÉRU

Před dohodnutou obhlídkou ukliďte věci, nádobí, jídlo, hrníčky atd. z kuchyňské linky, aby co nejvíce vynikla a zaujala. Ukliďte jídelní stůl a nechte pouze prostírání a např. vázu (s květinami nebo bez).

V obývacím pokoji (a dalších) vypněte televizi a rádio, odstraňte ovladače a noviny. V ložnicích a pokojích pěkně ustelte postele a ukliďte zbytečné věci z nábytku. V chodbě oddělte z věšáku kabáty a ukliďte boty z rohožky. V koupelně ukliďte kosmetické prostředky z vany a umyvadla, ručníky schovejte a přes vanu prověste pouze jeden složený a čistý ručník. WC vždy před prohlídkou zavřete. Samozřejmě se dá příprava domova ještě rozšířit, ale postačí, když se tím hlavním bodem pověnujete a takto připravená nemovitost bude lákat určitě víc.

TIP 2 - ÚKLOVÁNÍ ZAHRADY - POZEMKU

Ukliďte okolí domu od vybavení/nástrojů, poskládejte nebo zakryjte dřevo a další části skladované na zahradě. Posekejte trávník, ukliďte terasu a poskládejte nábytek na ní umístěný. Váš zákazník se musí na pozemku cítit dobře a představit si, že tam s rodinou bude trávit chvíle odpočinku.

TIP 3 - OSVĚTLENÍ NEMOVITOSTI

Nechte vaši nemovitost rozzářit! Pokud máte v nemovitosti tmavší místnosti bez slunce, rozsviťte v případě prohlídky i ve dne. Na podzim a v zimě sviťte vždy. Pocit šera a tmavých místností je pro kupující depresivní, naopak osvětlená nemovitost je pro oko klienta příjemnější a jako jeden z vjemů při nákupu nemovitosti často rozhoduje.

TIP 4 - VYVETŘEJTE

Zde se zastavíme u dalšího vjemu, kterým je čich. Chcete přece prodávat nemovitost voňavou, ve které se klient rád zdrží a bude se cítit příjemně? Proto pořádně před prohlídkou vyvětrejte, aby byl ve Vaší nemovitosti čerstvý vzduch.

TIP 5 - MALOVÁNÍ

Zde je na zvážení každého majitele, zda tomuto bodu bude věnovat svůj čas a finance. Každý majitel by měl ohodnotit stav interiéru domu či bytu a podle toho usoudit, zda je úprava nutná či nikoli. Příjemně čistá, světlá a voňavá malba je také jedním z podstatných vizuálních vjemů Vašeho potenciálního zájemce. Zde je ale nutno podotknout, že není vhodné malovat jen z důvodu zakrytí nedostatků před klientem nebo vlhkosti domu pod. Pozor! Zde je třeba jednat fér a na některé nedostatky raději upozornit na prohlídce. Vybudujete si větší důvěru s Vaším zákazníkem.

Věříme, že pokud přípravě nemovitosti bude majitel věnovat chvíli času, bude také proces prodeje nemovitosti rychlejší a bezproblémovější. Co myslíte?


zdroj: http://www.betak-reality.cz/blog/?id=12